Recenzja - E. Henry "Beach Read"

40/2021


Ostatnimi czasy na bookstagramach „Beach Read” pojawiało się wszędzie – w postach i relacjach bookstagramerów, wydawnictwa, ale też w postach sponsorowanych. Sprawiło to, że o książce długo pamiętałam, a gdy zobaczyłam ją na Legimi w trakcie poszukiwania luźnej książki do czytania wieczorami już wiedziałam, że w końcu muszę poznać tę historię. No i nie ukrywam, że przeczytałam ją też ze względu na to, że @zaczytana.querida bardzo spodobała się ta książka – jej recenzja upewniła mnie w przekonaniu, że to będzie historia, do której będę chciała wracać.

„Beach Read” to historia o dwójce pisarzy. Głównymi bohaterami są January Andrews, specjalizująca się w romansach, a także Augustus Everett, autor, który ma uczulenie na szczęśliwe zakończenia i nie wierzy w prawdziwą miłość. Gdy okazuje się, że wakacje będą spędzać jako sąsiedzi, postanawiają wspólnie podjąć walkę z brakiem weny twórczej. Zawierają umowę, że na jedną książkę zamienią się pisanymi przez siebie gatunkami. Wygrywa ta osoba, która jako pierwsza wyda swoją powieść. Sama umowa, a także wspólnie spędzony na rozmowach czas sprawi, że w ich życiach nastanie nagła rewolucja, trudna do wytłumaczenia.

Jaka to była świetna historia! Pokochałam bohaterów od ich pierwszego pojawienia się w książce i mimo tego, że początek nieco mi się dłużył, ciąg dalszy książki mi to wszystko wynagrodził. To, jak rozwijała się relacja tej dwójki było niesamowite i aż nie chciałam oderwać się od tej książki (ale nie chciałam też jej kończyć, znacie ten ból?). Ostatnie kilka rozdziałów czytałam w pociągu, gdy wracałam z weekendu do domu. Trudno było mi powstrzymać nagłe wybuchy śmiechu czy łzy wzruszenia, które chciały się wydostać i pokazać jak wiele emocji wywołuje we mnie tekst, w który się zaczytałam. To naprawdę zabawna, pełna uczuć historia, idealna do czytania na plaży lub w jakiejkolwiek innej, byle wakacyjnej scenerii! Chociaż jak tak o tym pomyślę to dobra będzie też w zimowe wieczory, by przypomnieć sobie jak bardzo tęsknimy za odrobiną ciepła i słońca 😅 Co mogę powiedzieć więcej – jeśli lubicie romanse, to ten na pewno Wam się spodoba 💛

Komentarze

Popularne posty